Kényes téma: menstruáció | Tampon vagy betét? #2

Nagyon sok kérdés merül fel bennünk nőkben, hogy mi a legjobb: tampon vagy betét?

Épp ezért gondoltam úgy, hogy itt az ideje segítenem abban, hogy dönteni tudjatok. 

Sokan tartózkodnak a tampon használatától, illete nem is tájékozódnak róla. Legalábbis úgy biztosan nem, hogy lényeges információkat tudjanak róla.
A fontos kérdések azonban mindenkinek felmerülnek: hogy helyezzem fel, szüzek használhatják-e, és hogy mennyire egészséges.



Jöjjön az én történetem. 

Én 15 éves voltam, amikor el kezdett úgymond érdekelni a dolog. Barátnőktől hallottam, hogy ők a tampont szívesebben használják, mert azért mégis csak kényelmesebb, strandra is mehet az ember, és nem érzik úgy, mintha pelenka lenne rajtuk. Miután ezt megvitattuk én rövidesen megérdeklődtem a dolgot anyánál, hogy használhatok-e, illetve kipróbálhatom-e a tampont. Ő azt mondta nekem, hogy kicsi vagyok még ehhez.

Ekkor felvilágosítottam, hogy hello, 15 éves vagyok, és a barátnőim is használják, sőt még az osztálytársaim. Aztán azt mondta, hogy megpróbálhatom, ha szeretném, viszont ő nem nagyon tud segíteni, mert sosem használta. 

A következő menstruációmnál megpróbálkoztam egy adag tamponnal, és a híres-neves Ob tampon helyett egy olcsóbb verziót, a Naturellát válaszottam, és azt is használom a mai napig. Az első egy-két napon betétet használok, mert nagyon szoktam görcsölni, sőt a legtöbb esetben még hányok is. Ez nem tudom miért van, de már beletörődtem. A tampon pedig még egy lapáttal rátesz a görcsökre, szóval inkább hanyagolom. 

Itthonra szintén betétet használok, nem szeretek a tamponnal bíbelődni, egyszerűbb, ha gyorsan rádobok a bugyimra begy tetétet. És mellesleg egészségesebb is, nőgyógyász orvos mondta még anno édesanyámnak, hogy az alvadt vér nem tud megfelelő módon távozni tampon használatakor. Így ha tehetjük, akkor inkább a betétnél maradjunk. VISZONT. Én ha itthonról elmegyek, akkor tuti, hogy tampont helyezek fel, ha nem görcsölök. A tampon mellé pedig biztos,ami biztos, társul egy tisztasági betét. 

Tehát én úgymond felváltva használomo a kettőt. És igen, szűz lányok is használhatják. A felhelyezés lehet, hogy kellemetlen lesz. 

Ha már a felhelyezésről van szó... Ha nem nyomod fel eléggé, akkor valószínűleg kényelmetlen lesz, és még az ülés is fájni fog. Addig nyomd, ameddig tudod. Kb a fél ujjadig nyomd.
Ha már 'elfogyott a hely', akkor azt érezni fogod, de ha nem helyezed fel eléggé, akkor kényelmetlen lesz, és nagyobb esély van arra is, hogy átázol. 

Beléd szorulni nem fog, UGYANIS FELHELYEZÉS ELŐTT A KIS MADZAGOT KIHÚZOD, ÉS MEGIGAZÍTOD

Fontos, hogy SOHA ne húzd le a wc-n, mert valószínűleg el fog tőle dugulni. Ugyanúgy a betétet sem. És alapvető intelligencia: a betétet és a tampont BECSOMAGOLVA DOBJUK KI
A betétet a következő felhelyezendő betét papírjába csomagolom bele, a tampont pedig általában wc papírba szoktam. Vagy zsepibe, ha olyan helyen vagyok. 

A tampon, illetve a betét is nekem általában 2 órát bír, de ez függ a vérzés erősségétől. Ezt neked kell kitapasztalnod. A tampont egyébként is ajánlott 2-3 óránként cserélni, mert komoly fertőzéseket lehet elkapni. Eleinte ódzkodtam a tampon használatától, mert furának tartottam, hogy van valami kis izé bennem. De rendszeres használattal meg lehet szokni, és egyébként is a 'gyakorlás' szükséges ahhoz, hogy fel tudd normálisan helyezni magadnak. 

Ennyi jutott eszembe, ha valamit kihagytam, kérlek jelezzétek. :)
xx, Dorina


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

#DIY Valentin napi ajándék - 56 dolog amit szeretek benned

Hello, December - Ötletek karácsonyra *Open When levél*

Open When - ötletek